SZKOLENIE ESG PRODUKTU - konsument i marka w zrównoważonym rozwoju 



CEL SZKOLENIA: 

 

  • Zapoznanie uczestników z koncepcją ESG (Environmental, Social & Governance) w kontekście produktów.
  • Zrozumienie roli konsumentów i marek w zrównoważonym rozwoju.
  • Wypracowanie praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania zasad ESG w działalności biznesowej.




DLA KOGO JEST SZKOLENIE ESG PRODUKTU?

  • Dla przedstawicieli działów rozwoju produktu oraz zakupów
  • Dla menedżerów produktów
  • Dla specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju, CSR i ESG
  • Dla specjalistów ds. marketingu, reklamy, PR, komunikacji zewnętrznej


PROGRAM SZKOLENIA ESG PRODUKTU

1. Wprowadzenie do ESG 

  • Definicja, historia i znaczenie ESG.
  • E jak środowisko, S jak aspekty społeczne, G jak ład korporacyjny.
  • Przegląd standardów i regulacji ESG.

2. Etyka produktu

  • Potrzeby a zachcianki, cena a niezbędność produktu i godność człowieka.
  • Odpowiedzialność vs współodpowiedzialność.
  • Obietnice produktu / marki.
  • Cele i wartości.

3. Aspekt środowiskowy (E) produktu 

  • Analiza cyklu życia produktu (LCA).
  • Etykiety ekologiczne, oznakowania produktów i certyfikaty.
  • Przykłady produktów prawdziwie ekologicznych.

4. Aspekt społeczny (S) produktu 

  • Znaczenie odpowiedzialności społecznej w cyklu życia produktu.
  • Prawa człowieka i standardy pracy.
  • Wpływ produktów na społeczności lokalne.

5. (G) jak GOZ w produkcie 

  • Cyrkularność produktów - “waste to product”
  • Model “product as a service”
  • Ekoprojektowanie.

6. ESG z perspektywy konsumenta 

  • Świadome wybory konsumenckie - czyli czego oczekuje konsument?
  • Trendy konsumenckie w zrównoważonym rozwoju.
  • Narzędzia do oceny ESG produktów przez konsumentów.
  • Kampanie edukacyjne i komunikacja z klientem.

7. ESG z perspektywy marki - odpowiedzialny marketing i rola marki w promowaniu ESG 

  • ESG a budowanie marki. Zrównoważony branding.
  • Marketing społecznie zaangażowany.
  • B-corps - budowanie zaufania.
  • Przypadki sukcesów i porażek marek w implementacji ESG.

8. Warsztaty praktyczne

  • Analiza case study: ocena ESG wybranego produktu.
  • Opracowanie strategii produktu opartej o zasady ESG.

9. Podsumowanie i Dyskusja

  • Podsumowanie głównych punktów szkolenia.
  • Otwarta dyskusja, pytania i odpowiedzi.


Zapisz się na otwarte szkolenie ESG produktu  (data wkrótce)



Jesteś zainteresowany(a) dedykowanym warsztatem w siedzibie Twojej firmy?

Napisz do nas by ustalić szczegóły. 



DEKO EKO - CZYM SIĘ ZAJMUJEMY?


Jesteśmy innowacyjną firmą, działającą w obszarze gospodarki cyrkularnej od ponad dziesięciu lat. 

Zamykamy obieg materiałów odpadowych i zapewniamy ich ponowne użycie, aby wykorzystać maksymalnie ich potencjał. Dajemy firmom oraz indywidualnym konsumentom różnorodne możliwości i narzędzia do ponownego wykorzystania odpadów w ich własnej działalności. 

Dotychczas zawróciliśmy do obiegu różnego rodzaju odpady m.in. tworzywa sztuczne, tekstylia, papier, karton, biowaste takich firm jak McDonald’s, IKEA, Castorama, BNP ParibasCredit Agricole, Coca-Cola, czy Maspex i wiele innych, zamieniając je w nowe produkty konsumenckie, elementy wyposażenia, czy materiały promocyjne. 

Dzięki współpracy z największym ekosystemem partnerów upcyklingowych, recyklingowych, ekspertów materiałowych, uczelni czy instytutów naukowych w ramach platformy Deko Eko, jesteśmy w stanie przetworzyć praktycznie każdy rodzaj odpadu w pełni funkcjonalny produkt.






PROWADZĄCA 

 

Agata Frankiewicz ma bogate doświadczenie i kompetencje w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, upcyklingu i nurcie „waste to product”. Ekspertka ESG, raportowania i strategii CSR. Wspiera największe firmy w Polsce i za granicą w zakresie budowania zrównoważonych i bardziej cyrkularnych marek i organizacji. Ekspertka w programie UNEP-GRID Climate Leadership. Wykładowczyni na studiach podyplomowych „CSR  - Zrównoważony rozwój w organizacjach” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Uczestniczka studiów na Collegium Civitas w Warszawie "Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG".  Założycielka i CEO innowacyjnej platformy upcyklingowej Deko Eko, która pomaga firmom wdrażać funkcjonalne produkty konsumenckie wykonane w 100% z odpadów pochodzących od firm. Absolwentka największego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Mentorka kobiecych biznesów. Pasjonatka ruchu zero waste, circular economy i ekologii.

Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. 

Forbes umieścił Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie, a Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z "50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.