Rebranding firmy to proces, który pozostawia po sobie “skutek uboczny” w postaci materiałów reklamowych, które z chwilą zmiany logo, stają się nieużyteczne. Banery reklamowe, flagi, roll-upy, balony, gadżety czy ulotki składowane są w magazynach wielu firm.
W magazynie naszego klienta, Wrocław Fashion Outlet, znajdowały się nieaktualne balony reklamowe i centrum szukało pomysłu na ich przetworzenie i ponowne wykorzystanie.
Dzięki swoim rozmiarom, balony przyciągają wzrok w otwartych przestrzeniach i pozwalają dobrze wyeksponować markę. Duży format to jednak również duży kłopot – gdy przestanie być wykorzystywany i zamieni się w odpad.
Udało nam się jednak znaleźć rozwiązanie. Z materiału, z którego wykonany był balon uszyliśmy piękne nerki oraz torby. W ten sposób nieużyteczne balony reklamowe zamieniły się w funkcjonalne i estetyczne przedmioty, które trafiły w ręce klientów jako nagrody specjalne w akcji organizowanej podczas Światowego Dnia Recyklingu, przypadającym 18 marca.
W ramach projektu byliśmy odpowiedzialni za analizę odpadu, przygotowanie kreatywnych rozwiązań, a także upcyklingową produkcję.
Po konsultacji z jednym z upcyklingowych twórców współpracujących z Deko Eko, okazało się, że niestandardowy materiał, z którego wykonane są balony, można szyć tak jak banery, ponieważ w obu przypadkach są to laminowane tkaniny poliestrowe.
Z pozoru trudny to utylizacji materiał został przekształcony w funkcjonalne i trwałe produkty.
Upcyklingowe przedmioty przygotowane z resztek balonu nie tylko atrakcyjnie się prezentują i są użyteczne, ale wciąż są nośnikiem identyfikacji wizualnej firmy - kolory uchwytów do toreb zostały dobrane tak, by odpowiadały kolorom logo Wrocław Fashion Outlet.
Wrocław Fashion Outlet podkreśla, że zrównoważony rozwój to podstawa w zarządzaniu nowoczesnym centrum outletowym. Firma posługuje się hasłem “Odpowiedzialność mamy w naturze!”. Współpraca z Deko Eko to jeden z przykładów zastosowania tego sloganu w praktyce.
Dzięki wspólnemu projektowi firma zredukowała ilość wytwarzanych odpadów, a następnie wprowadziła je ponownie do obiegu, zamieniając swoje nieaktualne materiały reklamowe w estetyczne i funkcjonalne nerki i torby.
Projekt ukazuje potencjał upcyklingu - metody, dzięki której odpadom można nadać nową wartość. Nerki i torby stały się również nośnikiem edukacyjnym, pozwalającym kontekstowo poruszyć w komunikacji takie tematy jak zrównoważony rozwój, gospodarka cyrkularna i upcykling.
Wrocław Fashion Outlet - jedyne centrum outletowe w stolicy Dolnego Śląska, podkreśla, że zrównoważony rozwój to jeden z filarów zarządzania współczesną organizacją.
Centrum podejmuje szereg działań wynikających z troski o środowisko oraz wspierających lokalną społeczność. Należą do nich również aktywności, których celem jest redukcja odpadów wytwarzanych m. in. w działających w centrum, restauracjach i kawiarniach.
I tak, goście kawiarni SO!COFFEE płacą mniej za kawę, jeśli skorzystają z własnego kubka. Z kolei, Restauracja Od Kuchni oraz Costa Coffee starając się uratować jak najwięcej jedzenia przed zmarnowaniem, współpracują z aplikacją Too Good To Go, która łączy klientów z restauracjami, posiadającymi nadwyżkową, niesprzedaną żywność.
Źródło powstawania odpadów mogą stanowić także działania marketingowe centrum. Materiały reklamowe, które tracą swoją aktualność, także stają się odpadami.
I właśnie z zagadnieniem dotyczącym nieaktualnych materiałów marketingowych zwrócił się do Deko Eko, Wrocław Fashion Outlet.