homeSuccess StoriesBnp paribas
Drugie życie zużytych banerów reklamowych

Informacje o
Projekcie


Bank BNP Paribas postanowił nadać drugie życie zużytym banerom reklamowym i roll-upom powstałym w ramach kampanii rebrandingowej “Banku zmieniającego się świata”,  w ramach której bank promował odpowiedzialne postawy wobec społeczeństwa oraz środowiska Nieaktualne już banery reklamowe zamieniły się w praktyczne i użyteczne torby zakupowe wielorazowego użytku, a sama kampania zyskała w ten sposób ciekawą kontynuację.

Po konsultacji ze współpracującym z Deko Eko  przedsiębiorstwem społecznym, zdecydowaliśmy, że dobrym pomysłem na wykorzystanie tego rodzaju odpadów będzie uszycie toreb wielokrotnego użytku.

Projekt zyskał dużą skalę. Wyprodukowaliśmy 5 tys. pojemnych  toreb z wygodną dużą kieszenią i metką z logotypem.

Dodatkowo, dzięki współpracy z producentem, działającym na zasadzie przedsiębiorstwa społecznego w proces produkcji zaangażowaliśmy osoby niepełnosprawnościami. To kolejny, obok środowiskowego wymiaru, pozytywny wpływ naszej współpracy z BNP Paribas.

Materiały
których użyliśmy


Głównym materiałem odpadowym, który wykorzystaliśmy do upcyklingowej produkcji były zużyte banery reklamowe i roll-upy. 

Przy projekcie współpracowaliśmy z przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji toreb, zatrudniającym osoby z niepełnosprawnościami. W ten sposób projekt promował nie tylko zrównoważony rozwój i gospodarkę cyrkularną, ale również ideę ekonomii społecznej. 

Efekt
Cyrkularności


Firmy często borykają się z problemem nieaktualnych materiałów reklamowych, które mogą być na przykład “ubocznym skutkiem” przeprowadzonego rebrandingu lub “pozostałością” po zakończonej kampanii reklamowej. Po zmianie logo i identyfikacji wizualnej pojawia się problem co zrobić z ogromną ilością materiałów, które straciły na aktualności. Tego typu materiały są często poddawane spalaniu, a metody recyklingowe nie rozwiązują problemu ich zagospodarowania, przez co potencjał związany z dalszym przetwarzaniem pozostaje niewykorzystany. Z pomocą przychodzi upcykling, dzięki któremu ten trwały i estetyczny materiał może zyskać drugie życie.     

Dzięki naszej upcyklingowej produkcji, nieaktualne banery reklamowe Banku BNP Paribas, wróciły do obiegu w postaci wyjątkowej kolekcji 5 tys. toreb konsumenckich.
 
Bank nadał firmowym odpadom nową wartość, zyskując z nich nowe, kreatywne przedmioty, a przy okazji zwiększył  świadomość swoich pracowników i klientów w tematach takich jak gospodarka cyrkularna czy zrównoważony rozwój. Cały projekt doskonale wpisał się przez to w strategię firmy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i zrównoważonego rozwoju oraz programu ”Bank Zielonych Zmian”. 
 

„Bank Zielonych Zmian” to  program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i zrównoważonego rozwoju Banku BNP Paribas, który agreguje wszystkie działania organizacji na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu.

Trzy filary programu to: kampania edukacyjna skierowana do pracowników Banku i ich najbliższych oraz klientów i partnerów; minimalizowanie wpływu działalności operacyjnej na środowisko poprzez zmiany w funkcjonowaniu organizacji (tzw. eko-usprawnienia) oraz rozwijanie oferty proekologicznych produktów i usług, wspierających transformację energetyczną i zrównoważone inwestycje.

Deko Eko wspomogło Bank BNP Paribas w nadaniu drugiego życia materiałów marketingowych,  przeprowadzając nietuzinkowy, upcyklingowy projekt, w ramach którego zużyte banery reklamowe i rollupy zamieniły się w 5 tys. funkcjonalnych toreb konsumenckich.  

Dowiedz się
więcej