W styczniu 2020 r. polski oddział Coca-Cola zorganizował wewnętrzną konferencję dla liderów pracowników firmy z całego świata. Konferencja składała się z wielu wydarzeń, takich jak warsztaty, panele, uroczyste gale itp. Tematem który przewijał się podczas całego spotkania był zrównoważony rozwój, ograniczenie ilości wytwarzanych przez firmę odpadów oraz redukcja śladu węglowego. Uczestnicy mogli zwrócić uwagę na te kwestie również dzięki aukcji charytatywnej, w której mieliśmy swój znaczący udział. Przygotowaliśmy na nią zestaw produktów upcyklingowych z materiałów odpadowych klienta. Na licytację trafiły etui na tablety, woreczki z tkaniny upcyklingowej, zegary z nakrętek, misy ze szklanych butelek, zegary i ramy z kapsli, lustra w ramie z kapsli czy zestawy segregatorów z replastiku.Ta wyjątkowa kolekcja mogła powstać dzięki zastosowaniu wielu metod upcyklingowych, wśród których ważną rolę odegrały techniki upcyklingu plastiku, takie jak kompresja, 3D printing czy wtryskiwanie.
Jeszcze przed rozpoczęciem aukcji, pracownicy mogli obejrzeć i kupić upcyklingowe produkty w sklepie pop-up store, który mieliśmy przyjemność przygotować. Asortyment tego wyjątkowego sklepu tworzyły m.in. torebki z zawleczek od kapsli, zegary z nakrętek, stojaki na telefon z butelek, czy zestawy szklanek z butelek.
Do produkcji wykorzystaliśmy opakowania napojów legendarnej marki Coca Cola - rozpoznawalne na całym świecie szklane butelki, które stały się już częścią popkultury, a także zawleczki do puszek, kapsle, nakrętki czy butelki PET. Łącząc różne techniki, przygotowaliśmy z tych odpadów unikalną, upcyklingową kolekcję.
Dzięki współpracy z Deko Eko, do obiegu wróciły odpady Coca-Coli, a nasz Klient zdobył wiedzę na temat potencjału upcyklingowego swoich strumieni odpadów, a także możliwości ich wykorzystania w działaniach marketingowych, edukacyjnych, sprzedażowych i społecznych. Cały proces nadawana drugiego życia odpadom rozłożony był na kilka etapów, a istotną rolę odegrali w nim współpracujący z Deko Eko designerzy, którzy przygotowali projekty i wykonali prototypy produktów. Powstała wyjątkowa, upcyklingowa kolekcja, która idealnie wpisała się w jeden z przewodnich tematów konferencji, którym był zrównoważony rozwój i ograniczenie ilości odpadów.
Globalny koncern mógł przekonać się, że ich firmowym odpadom można nadać nową wartość, tworząc z nich funkcjonalne i kreatywne przedmioty, a przy okazji zwiększyć świadomość swoich pracowników w tematach takich jak gospodarka cyrkularna czy zrównoważony rozwój.
Projekt dla Coca-Coli był też świetną okazją by zaprezentować możliwości upcyklingu plastiku, oferującego unikalne rozwiązanie problemu odpadów. Pełnowartościowe produkty, które powstają z plastikowych odpadów przy użyciu różnorodnych technik i metod upcyklingowych, można później wykorzystać na wiele sposobów. Wystawienie przedmiotów na aukcję charytatywną i uruchomienie pop-up store to tylko jedna z możliwości.
Coca-Cola Polska to globalna marka, która od lat przygląda się zmianom klimatycznym, i z uwagi na swój zasięg, stawia na zrównoważony rozwój oraz jego promocję. Nie jest zatem zaskoczeniem, że częścią pro-środowiskowej strategii marki było nadanie drugiego życia swoim znanym na całym świecie opakowaniom na napoje - butelkom PET, zawleczkom do puszek, kapslom, nakrętkom czy szklanym butelkom.
Realizując tę strategię, firma zdecydowała się na współpracę z platformą Deko Eko, której efektem było powstanie sklepu pop-up store z unikalną kolekcją upcyklingowych produktów wykonanych z opakowań marki Coca Cola. Dużą część wykorzystanych do produkcji materiałów stanowiły zużyte plastikowe opakowania i ich elementy, co pozwoliło wykorzystać innowacyjne możliwości jakie daje upcykling plastiku, gdy chodzi o tworzenie nowych produktów o dodanej, unikatowej wartości.
Przygotowane we współpracy z Deko Eko, przedmioty konsumenckie trafiły też na specjalną, charytatywną aukcję.